Interview met Edwin Fhijnbeen en Steven Staring van CarWise ICT

Er worden iedere 2 weken updates doorgevoerd, waardoor we iedere keer meer mogelijkheden krijgen binnen het pakket. Daar zijn we erg blij mee.

Wat houdt CarWise precies in?

Bedrijven helpen groeien dankzij onze software. Dát was en is een belangrijke doelstelling van de broers Fabrie, die ruim 30 jaar geleden zijn gestart met CarWise. Als automatiseringsbedrijf dat ook software leverde, hebben zij in het jaar 2000 het roer omgegooid om zich volledig te kunnen richten op het ontwikkelen van de allerbeste software. CarWise groeide al snel uit tot een toonaangevende speler in de mobiliteitsbranche. Zowel in Nederland als door heel Europa.

Hoe je dat doet, de markt voorzien van de allerbeste software binnen de branche? CarWise is vooruitstrevend en vernieuwend; onze experts zetten zich continu in voor verbetering. Al veel bedrijven binnen de autoverhuur, autoleasing en professioneel wagenparkbeheer kiezen voor de slimme oplossingen van CarWise. Daarnaast haken ook steeds meer bedrijven buiten automotive aan.

Kunnen jullie iets vertellen over jullie functie binnen CarWise ICT?

Edwin Fhijnbeen
Ik ben sinds 2012 in dienst bij CarWise in eerste instantie als consultant later als project manager en inmiddels al weer een tijdje onderdeel van de directie van CarWise.

Steven Staring
Sinds vorig jaar ben ik werkzaam bij CarWise ICT. Voor CarWise ben ik verantwoordelijk voor de coördinatie van de servicedesk.

Hoe zijn jullie bij Solid Partners gekomen?

Via een medewerker binnen het bedrijf CarWise. Hij hoorde waar men naar op zoek was binnen CarWise en wist dat we bij Solid Partners exact zo’n stukje software verkochten. Binnen no-time was het rond en is het sinds de kinderschoenen van CUBE al volop in gebruik.

Waarom is CUBE van belang voor CarWise?

Nu men in CUBE volledig overzicht heeft over de consultancy planning inclusief alle werkorders, heeft men meer rust en is het ook inzichtelijk waar collega’s zich bevinden. Het kunnen inzien welke orders nog moeten worden ingepland en dat met makkelijk kan schuiven binnen de planning.

Wat was/is het voornaamste doel geweest waarom jullie CUBE zijn gebruiken?

In eerste instantie werd er gewerkt met WorkWise. Met dit systeem had men te weinig overzicht en kwam het niet overeen met de wensen die men vanuit CarWise had. Alleen te plannen orders waren zichtbaar. Nu men met CUBE werkt hebben de medewerkers ook overzicht over de nog te plannen orders. Daarnaast zijn alle 40-urige werkweken nu zichtbaar.

Hoe is de integratie en adoptie verlopen van CUBE?

De integratie duurde langer dan we hadden verwacht. Maar uiteindelijk ging dat heel erg goed. Juist doordat we wat meer de tijd namen, hebben we ook niets vergeten. Door veel samen te werken en te overleggen met Frans Koning van Solid Partners, zijn een groot aantal wijzigingen direct naar wens doorgevoerd. Erg blij zijn we ook met de synchronisatie met Microsoft Outlook. Dit scheelt ons dubbele invoer in de diverse systemen. Verlof- en urenregistratie kan hier ook in. Voorheen hadden we 3 systemen waar alles in stond, wat zeer onhandig was.

Wat is jullie ervaring met CUBE tot op heden (resultaat)?

Goed! Er worden iedere 2 weken updates doorgevoerd, waardoor we iedere keer meer mogelijkheden krijgen binnen het pakket. Daar zijn we erg blij mee. Alle informatie staat erin. En niet alles hoeft er in 1 keer in. We werken in fases, zodat er zo weinig mogelijk ruis op de lijn is. Updates worden goed doorgeven door middel van release notes.

‘Er worden iedere 2 weken updates doorgevoerd, waardoor we iedere keer meer mogelijkheden krijgen binnen het pakket. Daar zijn we erg blij mee.’

×